„Od pewnego czasu stosowano tradycyjne układy zawieszeń aut. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się koncepcjom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na dużo bardziej modernistyczne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Najpierw służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi pofałdowaniami. Zawieszenie pneumatyczne świetnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda samochodem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W zwyczajnym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest on workiem wypełnionym sprężonym azotem, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wgłębienie. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia bardzo dobrze współpracuje z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego samochodu bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia samochodu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego nieustanny prześwit. Jest to perfekcyjne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są bezustannie narażane na wibracje. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie pompa zawieszenia e klasa i miech. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć usterkę.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest niesamowicie wrażliwe. Z racji tego, iż nieustannie jest narażane na różne drgania spowodowane nierównościami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich okresowa wymiana jest niezbędna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Dla przykładu, pompa zawieszenia s klasa wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając samochód z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano we wstępie, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów wiodących marek samochodów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach aut. pompa zawieszenia cls musi spełniać swoje funkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Author:

Related Post

top